Alerte de calatorie

DREPTURILE SI OBLIGATIILE PARTILOR


1. Agentia este raspunzatoare de emiterea corecta a documentelor de calatorie( bilet avion, voucher hotel) si de informarea cu buna credinta a pasagerului asupra conditiilor aplicabile serviciilor vandute.

2. Pasagerul este obligat ia la cunostinta conditiile generale inainte de a cumpara serviciul. Serviciul, o data cumparat, presupune ca pasagerul a luat la cunostinta despre toate informatiile legate de biletul respectiv, el nemaiputind sa invoce ulterior necunoasterea acestora si sa pretinda eventuale despagubiri agentiei.

3. La calatoria cu avionul, pasagerul este obligat sa se prezinte la imbarcarea pentru zbor cu cel putin 1 ora si 30 min inainte de ora plecarii, pentru a i se putea intocmi formalitatile necesare iar in cazuri speciale, conform informatiilor oferite de agentie.

4. Agentia nu este raspunzatoare si nu i se pot pretinde despagubiri pentru ca pasagerul nu a calatorit, in urmatoarele conditii:
- pasagerul nu s-a prezentat la timp la imbarcare (1 ora si 30 min inainte de ora plecarii inscrisa pe bilet), la receptia hotelului, excursille optionale, alte servicii contractate, etc
- pasagerul este refuzat la imbarcare/ sau la calatorie datorita unor probleme legate de documentele sale personale (inclusiv lipsa viza de intrare pentru tara de destinatie, viza falsa, pasaport cu interdictie, alte documente necesare calatoriei, etc) sau in situatia unui refuz nejustificat al autoritatilor de a permite calatoria.
- alte imprejurari sau cazuri de forta majora, pe care agentia nu le putea prevedea sau evita.

5. Agentia nu este raspunzatoare pentru intarzieri sau modificari de orar ale companiei aeriene pentru care s-a emis biletul, pentru calitatea zborului sau pentru servicii aferente zborului (ex – pierderi de bagaje), obligatii care cad direct in sarcina companiei. In astfel de situatii, pasagerul se va adresa direct companiei transportatoare, care va despagubi pasagerul in conformitate cu reglementarile internationale.

6. Pasagerul poate renunta la serviciile turistice cumparat in orice moment, inainte de data plecarii. Indiferent de motivul renuntarii, regula presupune ca pasagerului i se va aplica o penalizare de 100% din valoarea sericiului cumparat.Daca regulile companiei permit conditii de returnare mai avantajoase, agentia va aplica aceste reguli, in favoarea pasagerului.

7. Pasagerul nu poate utiliza numai parti componente ale zborului aferent biletului cumparat. Neprezentarea pasagerului la primul zbor se considera renuntare la bilet si i se aplica prevederile din prezentele conditii generale.

8. Pasagerul are obligatia sa se asigure ca detine toate actele legale necesare pentru a efectua calatoria (printre care dar nu numai: pasaport, viza, imputernicire, adeverinta de sanatate, procura notariala), agentia neavand nici o raspundere in fata pasagerului daca i se refuza imbarcarea sau intrarea in tara de destinatie din acest motiv. Refuzul la imbarcare/a calatoriei dintr-unul din aceste motive cade in sarcina exclusiva a pasagerului, fara ca acesta sa poata pretinde despagubiri agentiei.

9. Agentia poate informa de buna credinta pasagerul asupra formalitatilor necesare calatoriei solicitate, conform informatiilor furnizate de sistemul computerizat de rezervare, dar nu poate fi facuta responsabila asupra veridicitatii acestor informatii si nici trasa la raspundere pentru a le fi oferit sau nu, deoarece serviciul de informare este unul oferit suplimentar si nu are legatura cu serviciul emis.

10. Agentia nu este raspunzatoare pentru pagube sau inconveniente produse pasagerului in timpul zborului, datorita unor modificari de orar, intirzieri ale zborurilor, serviciilor contractate, imprejurari care se afla dincolo de controlul si vointa agentiei.